luni, 12 mai 2014

                          Brandurile de  lux între autentic si replica


          După cum bine ştiţi,în zilele noastre,mai precis în era modernă si nu în ultimul rînd cea a tehnologiei, exista numeroase branduri de lux,preferate de oameni cu dare de mana.Bine ca “darea de mana” nu se refera la oamenii bogaţi,căci sunt cazuri care se împrumută peste posibilitatile lor la bănci pe ani întregi pentru a-si achizitiona ultimul model de BMW,Audi s.a.m.d sau ultimul model de Samsung si Iphone.
        Brandurile de lux si-au pus amprenta de-a lungul timpului asupra populatiei,cautand permanent strategii de marketing si recrutand noi membrii pentru a isi atinge targetul propus.Dar cum toate lucrurile au un inceput,sa stiti ca si aceste branduri au inceput de undeva de jos pana au parcurs drumul la capătul căruia se afla întipărit cuvîntul SUCCES!
       M-am gîndit sa prezint cîteva dintre marile branduri pe scurt.Probabil  ca sunt puţini care ştiu ca Giorgio Armani s-a nascut intr-o familie cu posibilitati limitate,neavînd nicio şcoală în domeniul modei.A absolvit Şcoala de moda de la Milano,iar după accea a reusit sa se angajeze la magazinul La Rinascente din Milano.Sustinut indeaproape de prietenul sau,Sergio Galleoti,Armani a părăsit Cerruti,devenind un designer independent in domeniul modei.Si-a creat propria marca,iar in anul 1973,la Florenta,in cadrul unui spectacol de moda,a prezentat o vesta din piele,lucru care i-a usurat munca în definirea stilului în rîndul clientilor.De la sacoul pentru femei,vesta de piele si înfiinţarea propriei case de moda in anul 1975,pana la grupul de firme controlat de Armani astazi,este un salt urias,un salt ce demonstrează ca se poate doar dacă îţi evaluezi posibilitatie.
       Un alt exemplu elocvent este Steve Jobs,care a ajuns de la un copil abandonat la un magnat al tehnologiei.Steve Jobs s-a nascut in San Francisco,fiind copilul cuplului Abdulfattah Jandali si Joanne Simpson,dar cei doi l-a udat spre adoptie,mai tîrziu avînd alt copil biologic pe nume Mona Simpson.Micul Steve a fost adoptat de Paul si Clara Jobs,ulterior ei botezandu-l Steve Paul.Cuplul a mai adoptat o fetiţă pe nume Patti,ai carei părinţi murisera.Steve a abondonat studiile de la Reed College,dar a continuat sa urmeze cursul de caligrafie.Reusea sa stranga ceva maruntis din sticle returnabile,mancand la mesele gratuite oferite saracilor si dormind pe podele camerelor de camin.In 1976,Steve Jobs impreuna cu Steve Wozniak si Ronald Wayne au fondat Apple.Deci din nou din minimul de bani,Apple ajuns astazi la o companie evaluata la multe miliarde de dolari.
    Am  rezumat pe scurt doua cazuri celebre,asta nu inseamna ca celelalte branduri pot fi mai prejos,nicidecum.
   După aceasta introducere destul de lunga,as dori sa dezbatem un subiect intalnit foarte des si anume piata replicilor,al fakeurilor.Cati dintre dumneavoastra ati vazut pe site-urile de vanzari,telefoane mobile replica care aratau aproape 90% estetic cu originalul sau haine cumparate cu preturi infime care poarta embleme ale unor branduri celebre?Raspunsul este simplu,excesiv de multe.

         De ce fake si nu original?
   Intrebarea este foarte simpla,eliminand tipologia omului care îşi cumpara toate replicile posibile,spunand ca sunt originale doar pentru a impresiona un numar anume de oameni.Deobicei lucrurile fabricate in sistem fake sunt preferate de oameni cu posibilitati limitate din punct de vedere financiar sau oameni care îşi doresc un lucru si nu au bani suficienti sa il cumpere,pentru ca între un Iphone 5 replica la 600 ron si unul original la 2700 ron,este o diferenta destul de notabila.
   Din pacate multe persoane sunt inselate,ajung sa achizitioneze lucruri fake care au un aspect destul de identic cu originalul,platind astfel mai mult decat merita.Asa ca aveti mare atentie la ce cumparati si de la cine,cel mai recomandat ar fi sa va adresati în magazinul producatorului,pentru a fi 100% siguri ca dati banutii pe lucruri originale.Din pacate replicile nu vor disparea prea curand,din simplul motiv ca exista oameni care sustin acest tip de business.Probabil va amintiti ca după revolutie incepusera sa apara casetofoane “Pawasonic” sau “Soni” pana la “Philyps” sau “Adibas”.Dupa cum observati este de ajuns sa fie modiciata o singura litera pentru ca potentialul cumparator sa îşi dea seama.Din pacate exista cazuri care nu sesizeaza aceasta neregula si continua sa cumpere,fiind o metoda de a incuraja acesti producatori de replici.

  Telefoanele mobile sunt cam cele mai vizate,avand un pret care ajung pana la 50-60% sub nivelul normal al pietei ,iar viitorul posesor vede ca a cumparat un obiect de o calitate indoielnica.Samsung a avut destul de mult de pierdut cand a aflat ca in Romania se afla telefoane replica ce ii poarta emblema,astfel ca a alertat mass-media,anuntand populatia sa cumpere produsele Samsung care contin asa zisele holograme originale Samsung si sa cumpere doar din magazinele avizate,cum ar fi operatorii de telefonie mobila sau magazinele licentiate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu